Blog
Zpět na blog

„Diva znamená dávat pozor na hudební reprodukci“ – to je závěr testu Indiana Line Diva 5 v renomovaném hi-fi magazínu Audio Review

Když změníte modely vrcholné řady u značky s dlouhou historií, jako je Indiana Line, vždy se na to pohlíží jako na bod obratu. Novinář tak byl zvědavý na testování reprosoustav značky, o které kdokoli v Itálii zabývající se hifi, z jakéhokoli důvodu, dříve nebo později slyšel, a poukazuje na skutečnost, že filozofie značky je s novými modely nezměněná.

Po prozkoumání všech technických vlastností Diva 5 proběhl poslechový test, který na recenzenta zapůsobil, počínaje odhalujícím zvukem piana:

“Navzdory své velikosti se nebojí předvést mohutné akordy, které na klaviatuře sahají téměř do první oktávy. Oceňuji široký středový rozsah, který konkretizuje zvuk jak v pasážích pianissima, v nichž se klavíristův hmat stává téměř prchavým, tak i v jasnějších částech, kde jsou akcenty s širokými dynamickými podněty”.

Při poslechu Diva 5 s jinými žánry:

“Hledal jsem protiváhu a našel jsem basový charakter, bicí, i když “syntetické”, nabízející vynikající “razanci”, hloubku a kontrolu, vše na vysoké úrovni. Poté jsem hledal skladby vyznačující se dobrými nahrávkami, od jazzu po pop, až po klasiku a zjistil jsem, že obecně jsou reprosoustavy vyvážené s každým typem hudby, dokonce i s náročnými skladbami směřujícími k symfonické hudbě, vše je podávané s vynikající vyvážeností”.

Diva 5 je považována za zázrak vyváženosti se schopností naplnit zvukem každou místnost:

“Basy jsou silné a přesné, možná bez dosahu do “sklepa”, ale s vynikající kontrolou tam, kde je to potřeba. V tomto ohledu je každý žánr příjemný a vyzařování je silné a bezpečné, i když nejde o “výbušné” reprosoustavy. Schopnost reprodukovat dobrý prostor je vším. Scéna je velká i mimo možnosti místnosti, středový obraz dobře definovaný a zdroje zvuku na jevišti dobře ohraničené Určitá hloubka zvukové scény charakterizuje polohu reprosoustav v místnosti vybrané pro poslech”.

Závěry:

“Vývoj zvuku Diva je jasně patrný a je v souladu s filozofií značky, která charakterizovala historii Indiana Line v posledních letech, abychom posluchači zaručili, že zůstanou na vrcholu seznamu těch reprosoustav, které vám umožní vychutnat si “dobrý zvuk i bez vynaložení vysoké částky. Tak tomu vždy bylo v Indiana Line”.

Zpět na blog